Większe doznania

Kulki gejszy dla kobiet w ciąży i po porodzie

Okres ciąży i miesiące, które następują po porodzie, mogą wiele zmienić w każdym związku. Dla wielu par jest to czas rewolucji zasad wzajemnej bliskości. Najbardziej odczuwalnymi zmianami są jednak te, które zachodzą w ciele kobiety. Zarówno noszenie dziecka pod sercem przez trzy trymestry, jak i chwila rozwiązania sprawiają, iż każda matka musi zmierzyć się z problemem osłabienia kondycji swojego ciała. Z jednej strony mamy do czynienia z największym szczęściem, jakie może spotkać człowieka, który zostaje rodzicem, z drugiej natomiast kobieta po porodzie bardzo często musi uporać się z tzw. rozluźnieniem mięśni dna miednicy. Niejedna żona rezygnuje na ten czas ze współżycia, jednakże im dłużej trwa intymna przerwa pomiędzy partnerami, tym trudniej odbudować tę szczególną więź. Rozwiązaniem problemu, rekomendowanym przez ginekologów oraz same użytkowniczki, są w tym wypadku kulki gejszy.

Jakie znaczenie ma ich użycie podczas okresu ciąży, a jakie, gdy kobieta decyduje się na ćwiczenia z nimi po porodzie? Na te i wiele innych pytań związanych z tymi produktami odpowiadamy w poniższych akapitach.

Jak działają kulki gejszy?

W pierwszej kolejności trzeba zwrócić uwagę, że istnieją dwie formy kulek gejszy:

*pierwsza, z pojedynczą kulką, jest dedykowana kobietom młodszym lub dopiero rozpoczynającym swoją przygodę z tego typu akcesoriami;

Kup teraz

*druga, z dwiema kulkami jest przeznaczona dla doświadczonych użytkowniczek;

Kup teraz


Potencjał stymulacji mięśni Kegla kryje się w ich wnętrzu, w którym to znajdziemy małe ciężarki. Poruszające się ciało kobiety wprowadza je w mikro-drgania, co z kolei pobudza mięśnie dna miednicy do wysiłku związanego z ich utrzymaniem w ciele użytkowniczki. Jeśli więc trening odbywa się regularnie, to jego efekty są trwałe. Z czasem, gdy ciało kobiety oswoi się z tego typu ćwiczeniami, można zdecydować się na inny model kulek gejszy (tym razem z cięższymi koralami). Warto jednak pamiętać, że:
– zarówno liczba kulek, jak i waga ciężarków znajdujących się w ich wnętrzu, powinny być dostosowane do budowy ciała i doświadczenia kobiety,
– zbyt długie obciążenie mięśni Kegla może wywołać zakwasy mięśni,
– dbanie o higienę kulek gejszy jest równie ważne, jak ich prawidłowy dobór i użytkowanie podczas ćwiczeń.

Kulki gejszy w okresie ciąży

Dziewięciomiesięczny okres ciąży to duże obciążenie dla kobiecego organizmu. Wiele przyszłych mam z jednej strony nie może się wręcz doczekać, kiedy ich pociecha przyjdzie na świat, z drugiej zaś obawia się bólu towarzyszącego rozwiązaniu oraz oczywiście powszechnie znanego rozluźnienia mięśni dna miednicy, które towarzyszy narodzinom malucha. Warto wiedzieć, że istnieje sposób przygotowania swojego ciała na tę chwilę.

Kulki gejszy to asortyment, który został opracowany z myślą o kompleksowym treningu tzw. mięśni Kegla. Odpowiadają one między innymi za stabilizację pozycji organów rozrodczych, pomagają w utrzymaniu moczu oraz mają wpływ na jakość zbliżenia pomiędzy partnerami. Nie każdy jednak wie, że mięśnie dna miednicy (Kegla) można trenować podczas ciąży. W jakim celu się to robi?

Po pierwsze, dobrze przygotowane pod tym względem ciało przyszłej matki będzie miało mniejsze trudności podczas porodu – rozwiązanie może być w takim wypadku nie tylko szybsze (o ile dziecko ułożyło się prawidłowo i nie zajdą inne komplikacje), ale także mniej bolesne.

Po drugie,  w przypadku rozluźnienia mięśni dna miednicy odpowiednie ćwiczenia przy pomocy kulek gejszy są w stanie przyspieszyć odzyskanie dawnej formy.

Po trzecie, sam fakt użytkowania kulek waginalnych przez kobietę będącą w ciąży, może pomóc jej również przygotować się psychicznie do porodu, a w szczególności do momentu parcia.

Kulki gejszy po porodzie

Przyjmuje się, że aby mięśnie dna miednicy odzyskały dawną sprężystość, od porodu musi upłynąć minimum 6 tygodni. Wydaje się, że nawet sama natura nie ma zamiaru ułatwić tych chwil młodej matce, gdyż jednym z czynników, które regulują elastyczność mięśni Kegla, jest estrogen. W okresie karmienia piersią jego produkcja spada, a więc również obniża się zdolność regulacji obkurczania pochwy i czas odzyskania kondycji przez kobiece ciało jest dłuższy.

Powrót do formy można jednak przyspieszyć za sprawą kulek gejszy. Wiemy już, że używanie ich w okresie ciąży może wspomóc efekty późniejszego treningu. Ćwiczenia z pomocą kulek waginalnych po porodzie są w stanie dodatkowo zintensyfikować szybkość osiągnięcia pożądanych rezultatów. Nie można jednak zapomnieć, że przed rozpoczęciem ich używania warto skontaktować się z ginekologiem, w celu wykluczenia przeciwwskazań do rozpoczęcia tego typu ćwiczeń. Co więcej, odpowiedni wybór produktu z tego asortymentu oraz regularne jego stosowanie mogą wzmocnić dodatkowo ciało kobiety i zmniejszyć ból miesiączkowy.

Zasady wyboru kulek gejszy

Warto wiedzieć, że na zakup kulek gejszy mogą zdecydować się kobiety w każdym wieku. Wybierając je, trzeba jednak zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów, do których zaliczają się w szczególności:

– modele z jedną lub dwoma kulkami (kobiety, które nigdy nie korzystały z tego typu asortymentu lub mają problem z aplikacją tamponów, powinny zdecydować się na jedną z wersji z pojedynczym koralem; w każdym innym przypadku podwójne ciężarki będą odpowiednim wyborem),
np. Smartball Uno lub LELO Luna Beads

Kup teraz

– średnica i ciężar (im uboższe doświadczenie w treningu mięśni Kegla, tym mniejsze i lżejsze kulki – warto zainwestować w takim wypadku również w zestawy progresywne, które pozwolą kobiecie na stopniowe robienie postępów bez konieczności zakupu nowego produktu),
np. Je Joue Ami lub Rianne S – Pussy Playballs

Kup teraz

– materiał, z którego zostały wykonane (aplikacja kulek powinna być łatwa i bezpieczna, dlatego najczęściej rekomendowane produkty z tej kategorii wykonane są z silikonu klasy medycznej – gładkiego, przyjemnego w dotyku oraz łatwego w utrzymaniu czystości ze względu na strukturę zapobiegającą wnikaniu bakterii i zabrudzeń).
np. OVO L1a lub Vibe Therapy – Fascinate

Kup teraz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *